Vanliga frågor

 

Vad kostar SMARTkontroll?

Svar: Det beror på antalet användare och moduler. Kontakta oss för mer information.

 

Vi är bara intresserade av en specifik modul, inte alla. Kan man köpa bara en?

Svar: Ja. Kontakta oss för information angående priser och antalet moduler ni är intresserade av så hör vi av oss.

 

Varför har jag fått en Förnyelsefaktura?
 
Svar: För att garantera att det inte blir några avbrott i den tjänst du beställt från oss så skickar vi en förnyelsefaktura cirka en månad innan tjänsten löper ut.
– Om du vill fortsätta använda SMARTkontroll var vänlig och betala innan fakturans förfallodatum.
– Om du ej längre vill fortsätta använda SMARTkontroll var vänlig och informera oss om detta innan fakturans förfallodatum.
 
 
 

Vi har redan ett fastighetssystem, varför använda SMARTkontroll?

Svar: SMARTkontroll är inte ett fastighetssystem och ersätter därför inte ett sådant. SMARTkontroll används för besiktning av lägenhet/ fastighet/ skola mfl. och levererar en tydlig åtgärdslista för att höja NKI. Enkelt, skalbart och flexibelt.

 

Jag vill använda SMARTkontroll i mitt jobb som besiktningsman, hur gör jag?

Svar: Inga problem. Kontakta oss för vidare information.

 

Varför ska vi använda SMARTkontroll?

Svar:  SMARTkontroll används för att göra bedömningar av det slitage och de risker som följer med fastigheten. Med denna arbetsmetod säkerställer man att kunskapen stannar inom organisationen och därigenom underlättar man upplärning av nyanställda. SMARTkontroll är också en bra hjälp för att visa att man efterlever de krav som ställs från myndigheter.

 

Görs det backup på informationen som läggs in i appen?

Svar: Ja. Appen använder sig av den inbyggda backupen som görs via telefonens OS. Var noggrann med att den är aktiverad och utförs. Byter du enhet och läser in säkerhetskopian så återställs all information. Läs mer om iOS-  eller om android-säkerhetskopior.

 

Jag skulle vilja veta mer hur appen fungerar.

Svar: Har du kollat på handboken? Om frågetecken kvarstår får du gärna kontakta oss.

 

Hur hanterar ni mina personliga uppgifter?

Svar: Läs gärna vår integritetspolicy för mer information gällande detta? Om frågetecken kvarstår får du gärna kontakta oss.

 

Hur överför man personliga inställningar till en annan telefon?

Svar: Genom backup-funktionen skapas en säkerhetskopia som kan laddas in i en ny telefon. På det sättet överförs användardata från en enhet till en annan.